McDonald’s orosz földön

A világhírű vállalat, a McDonald’s, a 2022.februárjában kirobbant orosz-ukrán háború kapcsán nagy döntésre szánta el magát és olyat tett, amit még sose. Elhagyott egy jelentős, nagy bevételt hozó piacot annak nevében, hogy együtt érez az ikrán emberekkel és nem szolgálja ki többet az éhes oroszokat. A döntést májusban jelentette be a McDonald’s, és 850 étteremtől vált meg. A több száz McDonald’s telephely bezárása közel havonta 55 milliárd forint kiesést jelentett, ami bár jelentős mértékben hiányzik a vállalat kasszájából, de biztosan nem befolyásolja a működését. De nem minden eddig működő McDonald’s telephely zárt be Oroszországban. Sokat felvásároltak, melyből származó bevétel azért valamilyen szintű kárpótlást jelent. És mi történik később ezekkel a felvásárolt McDonald’s telephelyekkel? Az új tulajdonosok úgy gondolták, hogy miért ne folytassák tovább azt, amit a McDonald’s anno elkezdett Oroszországban?! Tehát a termékek maradtak, csak a név  változott meg Vkusno & tochka-ra, magyarul “Ízletes és ennyi”-re. A logó is új lett, mely egy igencsak leegyszerűsített megjelenésű hamburgerre és 2 szál sült krumplira módosult, a szlogen pedig azóta ez lett: ” A név változik, a szerelem marad”.