Külföldi cégek a magyar piacon

A magyar reklámügynökségek nem ritkán dolgoznak együtt külföldi reklám ügynökség szakembereivel. Általában olyankor fordulhat ez elő, amikor egy nagy multinacionális cég hazai marketing megjelenéseit tervezik meg közösen. De van, amikor a magyar reklámügynökségek teljesen egyedül tervezik, szervezik egy külföldi tulajdonú márka megjelenéseit, reklám kampányait. Zömmel azért a reklám ügynökség partnerei között magyar tulajdonú és magyarországi székhelyű vállalkozások szerepelnek, ezek teszik ki a munkájuk és megbízásaik nagyobb részét. Persze ez függ attól is, hogy mekkora reklámügynökségről beszélünk. A külföldi trendek figyelése, előadások és szakanyagok megértése és az idegen ajkú partnerekkel való gördülékeny munka végett azonban alap elvárás az ügynökség munkatársaitól, hogy jól beszéljenek idegen nyelveket, mindenki, aki partnerekkel érintkezik, legalább angolul értsen és beszéljen valamilyen, jó esetben tárgyalási szinten angolul. Ezt a felvételi beszélgetés során ellenőrizni is szokták. A magyar cégek között is akad jó néhány olyan, amelynek van külföldi érdekeltsége, vagy a vezetői és tulajdonosi szinten vannak külföldi kollégák. Nagy előny egy reklámügynökségnél, ha első perctől kezdve megértik egymás a külföldi ajkú partnereikkel is. Az internet digitális világában meg egyre inkább elmosódnak a határok, sok magyar cég is értékesít külföldi piacokra, tehát számukra akár több nyelven is meg kell tervezni a social média jelenlétet, a honlap és egyéb reklám anyagok, hírlevelek, promóciók szövegét.