A tengeri nemzetközi szállítmányozás jelentős mértékben sújtott a koronavírus által

A tartályhajó bérleti díjak majdnem 90% -al zuhantak, amiért a koronavírus terjedése nagy mértékben fékezi a nagy gazdaságokat. Százmillió dolláros nagyságrendű a veszteség a tengeri nemzetközi szállítmányozás teljesítéséért felelős hajózási társaságoknál. Bár a bevételek jelentős mertékben esnek, de a rendkívüli helyzet elmúltával, a kereskedelem későbbi fellendülése remélhetőleg még kiegyensúlyozhatja az ágazat veszteségeit.

A kereskedelmi hajótulajdonosok és üzemeltetők szerint a világ kereskedelmi flottáinak a működésére nagy hatással van a betegség terjedése. Ennek az az oka, hogy a világ ipari termelésének nagy részéért felelős Kínai gazdaság nyersanyag behozatala hatalmas mértékben csökkent. Ez okozta az első érzékelhető problémát, majd a gyárak leállása után a tengeri nemzetközi szállítmányozás konténerek szállításáért felelős ágazatának teljesítménye is nagyon visszaesett. A termékek gyártása leállt és a konténerek üresen állnak Kínában, és az ott gyártott termékek és alkatrészek hiányzanak Egyesült Államokban és az Európai Unióban, ahogyan a világ más részein is.  Ez a teljes logisztikai szektorra hatással van. Annyit már láthatunk, hogy abszolút mértékű zuhanás történt minden hajóosztály vonatkozásában, ez pedig együtt jár az árak drámai csökkenésével, területenként szinte minden szegmensben  legalább a felével estek vissza a tengeri nemzetközi szállítmányozás ára. A hajózási társaságok, bár bevételeik nagy mértékben csökkentek, felelősségteljesen járnak el, az orvosi csapatot küldenek a hajók fedélzetére és megpróbálják megelőzni a fertőző betegségek terjedését. A német hajótulajdonosok szerint a kínai kikötőkben a terminálüzemeltetés sem zajlik már, mert a tehergépjárművezetők és kikötői dolgozók is hiányoznak. A konténerszállító hajók indulását a kínai kikötőkbe egyre inkább visszatartják a kevés rakomány miatt. A már ott lévő hajók tulajdonosai arra kérték az alkalmazottakat, hogy maradjanak a fedélzeten, és viseljenek maszkot. A személyzet nem cserélődik Kínában, és a hajók nem fogadnak és rakodnak élelmiszereket a kínai kikötői tartózkodás alatt, igyekeznek a közvetlen kapcsolatot minimalizálni. Nem kérdés hogy nehéz idők járnak a tengeri nemzetközi szállítmányozás területén dolgozókra.