Mennyire kiszámítható egy marketing kampány sikere?

A magyar reklámügynökségek pontosan jól tudják, hogy a marketing tevékenyégek eredményei száz százalékban soha sem megjósolhatók. Persze a magyar reklámügynökségek és azon belül az online ügynökség munkatársai is azon dolgoznak, hogy olyan marketing stratégiákat készítsenek az ügyfeleik és partnereik részére, amelyek elemei a legjobb eséllyel érik el azt a várt eredményt, amely az ügyfél számára kívánatos. Folyamatosan kutatják a legújabb trendeket, amiket igyekeznek ötvözni a klasszikus eszközökkel. Az online ügynökség ezért nagyon sokat tesztel és mér, elemez, kalkulál, hiszen nekik sem mindegy, hogy mik az eredmények, sőt. Vannak azonban olyan kirívó esetek, amikor nemhogy elmarad az eredmény, hanem jóval nagyobb sikert könyvelhet el magának mind az online ügynökség, mind a vállalkozás. Előre ezek a hatalmas sikerek sohasem megjósolhatók, persze azért egy régen a szakmában lévő marketing szakember számára sejthetők. Ilyen volt a nejlonharisnya és a svéd nők esete is, ami azóta már tankönyvi példává vált. Azonban ez a nejlonharisnyákat érintő siker erősen a fogyasztók megtévesztésére alapult, ami 1962-ben még elment egy áprilisi tréfának, de a mai kor embere számára már kétséges, hogy működne.